Volkswagen Typ 181/

Kurierwagen/

Pojazd osobowy/

Kubel/18-63

 

Volkswagen Typ 181/

Kurierwagen/

Pojazd osobowy/

Kubel/18-63

 

 

Volkswagen Typ 181/Kurierwagen/Pojazd osobowy/Kubel/18-63

Szybki szosowo-terenowy pojazd sztabowy, wprowadzony na wyposażenie Bundeswehry w 1969 roku, celem wypełnienie luki z w klasie lekkich pojazdów, która powstała na skutek zakończenia przez firmę VW, produkcji Auto Union Munga. Koncern Volkswagen w to miejsce zaproponował dla Bundeswehr, powyższy model.

Typ 181 był oparty o podłogę WV Garbusa, zawieszenie ze zwolnicami oraz skrzynią biegów była z VW Transporter T2. Pierwotnie posiadał silnik o pojemności 1584ccm, który osiągał moc 44 KM. W 1973, pojazd został zmodernizowany przez montaż nowej skrzyni biegów, silnika 1,6lo mocy 48KM, przekonstruowania przedniego zawieszenia, oraz montażu nowej kierownicy. Ponieważ był to pojazd cywilny zaadaptowany na potrzeby wojska, nie posiadał standardowej 24 Woltowej instalacji, tylko 12 Woltową. Pojazd ten posiadał Webasto, które dawało komfort przebywania w pojeździe podczas postoju.

Modernizacje wykonane dla pojazdów wykorzystywanych przez BW, to montaż lamp do jazdy nocnej, to jest z przodu notki, z tyłu zaś jedna lampa stopu oraz dwie lampy czerwone tzw. obrysuwki, uchwyty na wyposażenie wojskowe. Niektóre modele miały również zamiast tylnego lewego, siedzenia radiostację SEM 23, zaś wersje używane przez żandarmerię wojskową posiadały dodatkowo kogut oraz syrenę. Dla Bundeswehry zostało wyprodukowanych 15 275 sztuk.

Dane techniczne: